Často kladené otázky terapeutů

Registrace na portálu

Jaká jsou kritéria pro registraci na portálu Terapie.cz? 

Portál Terapie.cz je proto určen pro terapeuty, kteří splňují kritéria ČAP pro kandidátní členství, tedy: 

  • vzdělání v relevantním oboru s dosaženým min. bakalářským titulem a současně započatým Mgr. studiem
  • akreditovaný terapeutický výcvik- dokončená sebezkušenostní část a započatá supervizní (zpravidla po 3. roce výcviku)

Pokud máte pochybnosti, více informací najdete na webu ČAP.

Tyto podmínky není nutné splňovat pro zapojení do pomoci v rámci #hlavunad vodou pro Ukrajinu. Určitě se nám ozvěte, v rámci této aktivity vše posuzujeme individuálně. 

Kdy zveřejníte můj profil? 

Kvalitně vyplněný profil je vaší nejlepší vizitkou a naším záměrem je, abychom vám poskytovali prostor k dobré prezentaci. Proto zveřejňujeme pouze profily, které mají kompletně vyplněné všechny povinné části. Svůj nezveřejněný profil můžete kdykoliv upravovat podle potřeb, avšak k nám dojde ke schválí až v případě, kdy je vyplněný. Profily pečlivě kontrolujeme, abychom měli jistotu, že máme na Terapie.cz jen ověřené profesionály. Ověření proto může trvat až 7 pracovních dní. Více informací najdete v návodu.

Vyplnil/a jsem profil, ale na portálu se nevidím. Kde je chyba? 

Pravděpodobně je to kvůli chybějícím povinným informacím ve vašem profilu. Překontrolujte si, zda máte všechny údaje kompletní. V případě nejasností nás kontaktujte na info@terapie.cz.

Co když pracuji na více místech? Jakou terapeutovnu mám uvést?

Do budoucna bude možné uvést více pracovišť, v současnou chvíli náš systém umožňuje zvolit pouze jedno. Pokud působíte na více místech, je potřeba si vybrat jen jedno. Může to být například s ohledem na kapacitu, kterou na daném místě nabízíte, jelikož v rezervačním systému uvádíte u vypsaných termínů také formu, tedy zda se jedná o online/telefonické nebo o osobní setkání.

Plné členství a platby

Kdy a jakým způsobem zaplatím poplatek za členství na Terapie.cz?

Za členství v portálu neplatíte žádný poplatek, ale pouze jednorázovou částku za nového klienta ve výši vaší sazby za jedno sezení. Tento model je pro Vás naprosto bezrizikový - pokud vám žádného klienta nepřivedeme nebo máte plnou kapacitu, nic neplatíte. 

Vyúčtování probíhá tak, že vám na konci každého měsíce pošleme fakturu s počtem klientů, které jsme Vám přivedli. Vždy si nejprve společně potvrdíme, že tyto údaje sedí, a sezení skutečně proběhlo.

Co když objednaný klient na sezení nepřijde?

Za klienta, který na sezení nedorazí, platit nebudete. Na konci každého měsíce vám pošleme přehled přivedených klientů. Vždy si tak nejprve společně s vámi i s klienty potvrdíme, že sezení skutečně proběhlo.

Co když mám plnou kapacitu nebo mám dovolenou?

Nevadí. Můžete si ve vašem profilu nastavit dostupnost na “nepřijímám klienty”, nebudete tedy dostávat poptávky od klientů a platit žádné poplatky. I nadále přitom můžete coby člen Terapie.cz využívat slevy na naše webináře a další vzdělávací akce. 

Jak často vzdělávací akce a materiály plánujete?

Přibližně dvakrát měsíčně budeme pořádat vzdělávací webináře, large groups či panelové diskuze. Jednou za dva nebo tři měsíce pak uspořádáme rozsáhlejší online školení či workshop, který jde více do hloubky. Vzdělávacích akcí se můžete účastnit buď naživo, nebo si je prohlédnout ze záznamu, kdykoliv budete mít čas. Pro členy portálu Terapie.cz jsou webináře zdarma nebo za zvýhodněnou cenu. Kalendář plánovaných akcí a záznamy již uskutečněných webinářů najdete v sekci vzdělávání.

Můžu pokračovat v měsíčním předplatném?

Měsíční předplatné už nenabízíme. Jednorázový poplatek za přivedeného klienta vnímáme jako férovější model pro vás i pro nás. Pokud vám žádného klienta nepřivedeme nebo máte plnou kapacitu, nic neplatíte.  Oproti měsíčnímu paušálu, který jste museli platit bez ohlednu na počet přivedených klientů, je pro vás tento model naprosto bezrizikový.

Rezervace a komunikace s klienty

Jakým způsobem vypisuji termíny? 

Můžete si vybrat termíny jednotlivě nebo zvolit jejich opakování. 

Kdy je rezervace platná?

Rezervace od klienta je platná, jakmile ji potvrdíte. Každou rezervaci musíte potvrdit do 24 hodin. Chceme totiž, aby klienti na pomoc zbytečně nečekali. Do této lhůty se nezapočítávají víkendy, tzn. pokud klient provede rezervaci v pátek ve 14 hodin, stačí ji potvrdit do pondělí do 14 hodin. Poté se rezervace automaticky zruší. Klienta ale můžete kontaktovat  skrze Zprávy v systému, je ale možné, že se po zrušení rezervace domluví s jiným terapeutem. 

Musím pravidelně kontrolovat svůj profil, aby mi rezervace neunikla? 

Nemusíte. Při každé žádosti o rezervaci vám přijde automatické upozornění na email, takže vám nic neunikne. 

Můžu sezení zrušit? 

Ano, můžete. Přihlaste se do profilu, otevřete termín v rezervačním kalendáři a pošlete klientovi krátké zdůvodnění, proč termín rušíte. Doporučujeme případně navrhnout nový termín, popř. jiného terapeuta. 

Program #hlavunadvodou

Jak se zapojím do #hlavunadvodou a jaké jsou podmínky?

Stačí v profilu zaškrtnout, že se chcete zapojit. Jakmile nám přijde žádost od klienta, který splňuje kritéria pro využití této podpory, nabídneme mu seznam zapojených terapeutů, ze kterých si vybere. Pokud vás tento klient kontaktuje, můžete začít pracovat. Každé sezení vám proplatíme částkou 500 Kč (od 1.5., dříve bylo první sezení zdarma). Bude potřeba, abyste nás o počtu sezení průběžně informovali vyplněním formuláře a na konci měsíce nám vystavíte fakturu na příslušnou částku.

Jak mám prověřit, že má klient na podporu ze sbírky #hlavunadvodou nárok?

Klienty prověřujeme my, následně jim posíláme seznam vhodných terapeutů, ze kterých si mohou vybrat. Klient vám musí při kontaktu přes portál Terapie.cz nahlásit, že je ověřen pro uplatnění podpory, bez toho na ni nemá nárok.

Co mám dělat, když mě kontaktuje klient v rámci #hlavunadvodou?

Každé sezení s klientem z tohoto programu zaevidujete pomocí jednoduchého formuláře, který vám od nás přijde e-mailem. Tato evidence nám pomáhá udržovat v reálném čase přehled o tom, kolik ve sbírce zbývá prostředků a bez ní nedokážeme program udržet v chodu. Prosíme vás tedy o pečlivé vyplňování. Na základě této evidence vám také budeme terapie proplácet.

Můžu klienta odmítnout?

Ano, přijetí či odmítnutí klienta je zcela ve vaší režii. Prosím, abyste nám hlásili i takové případy, abychom mohli klientovi doporučit jiného terapeuta.

Jsou sezení limitována časem?

Všechna sezení by měla proběhnout do 12 týdnů od toho úvodního. Pokud z nějakého závažného důvodu nestihnete s klientem všech 12 sezení v tomto časovém rozmezí zrealizovat, ozvěte se nám, situaci vyřešíme individuálně. Prosíme ale, abyste tento časový rámec pokud možno respektovali, zpracovat administrativně jakoukoliv výjimku je pro nás z časových a kapacitních důvodů velmi náročné. 

Musí proběhnout všech 12 sezení?

Ne, je na vašem uvážení a domluvě s klientem, zda je na místě využít všech 12 sezení. O ukončení terapie nás prosím bezprostředně informujte. 

Co když jde o jednorázovou krizovou intervenci?

Jednorázové krizové intervence  také proplácíme částkou 500 Kč/sezení. Informaci, že se jedná o krizovou intervenci nám vyplníte v evidenci kontaktů z programu #hlavunadvodou. 

Jaký je postup pro klienty, u kterých terapii hradí jejich firma?

V rámci programu #hlavunadvodou se nám přihlásilo také několik firem, které chtějí svým zaměstnancům (nejen) z Ukrajiny hradit terapie. I takové klienty je potřeba evidovat v zaslaném formuláři a uvést, ve které z těchto firem pracují. U těchto terapií jsou všechna sezení placená.  

Mohou sezení proběhnout také online? 

Ano, forma sezení je na vaší domluvě s klientem, můžou probíhat online i osobně a samozřejmě také v kombinaci. 

Jak zažádám o proplacení terapie ze sbírky #hlavunadvodou?

Za každý kalendářní měsíc nám vystavíte fakturu s celkovou částkou. Ta musí odpovídat počtu zaevidovaných terapií v dotazníku, který od nás dostanete. Ty je potřeba evidovat průběžně.

Jaké jsou fakturační údaje pro vystavení faktury? 

#delamcomuzu z.s.

ičo: 09251430

Na Vítězné pláni 1183/6, Nusle (Praha 4), 140 00 Praha